Tuesday 1 January 2019

Amal Creative Sweethearts


Di Facebook ada group tertutup untuk Amal Creative. Idea asal saya buat group ni untuk let go barang kraf yang dah lama sangat dalam simpanan. Dulu suka shopping material kraf banyak-banyak. Lebih-lebih lagi butang. 

Asal nampak comel, semua pun nak beli. Beli banyak pula tu. Gunanya belum tentu. Aduhhh. Zaman memboros dah berlalu. Dah insaf dah sekarang. Haha. 

Namun sebenarnya itu lah titik mula saya mula supply material kraf pula instead of hanya mengambil tempahan. Dah alang-alang memborong butang, mengapa tidak saya jual juga butang. Lagipun memang ada saja yang bertanya di mana nak beli butang yang serupa saya guna. 

Berbalik kepada cerita Facebook group. Sekarang ada lebih 600 orang ahli di dalamnya. Ada yang nak join? Boleh klik link di sebelah: https://www.facebook.com/groups/amalcreative. InsyaAllah nanti saya approve ya.

Tahun 2019, saya cadang nak manfaatkan group ni untuk perkongsian ilmu dan juga offer preorder items secara berkala. Mana tahu ada yang mungkin nak cuba bermiaga material kraf. Boleh cuba borong dalam kuantiti yang tidak membebankan.

Doakan tahun ini saya dapat bantu lebih ramai isteri atau ibu di rumah yang mahu mula buat duit dengan kraf khususnya kraf felt. Nak kata susah, tak susah. Nak kata senang, kena lah ada ilmu. Baru mudah nak susun strategi berniaga.

No comments: